neděle 9. března 2014

Zdravé nabírání energie

Ahoj všem!
Znáte to, Už se blíží jaro a všichni jsou unavení a zívají od rána do večera. Co s tím udělat?


1. Relax

-Zní to jako samozřejmost, ale pro většinu z nás bohužel není samozřejmostí, pravidelně relaxovat.
Spousta lidí se zbytečně přetahuje a myšleno ve všech možných aktivitách. Sport, práce, škola...
Lidé chodí spát daleko později, protože nestíhají. Život ve spěchu vůbec neprospívá našemu organismu.
Tudíž nezapomínejte, že je potřeba si jít i lehnout, dát si vanu, masáž, opalovat se, masky, zábaly... Je takových možností, jak si odpočinout, ale je jen na Vás, zda Vy je budete na sobě aplikovat.


 2.Cvičení
-Možná Vás tento bod lehce odradí.  Řeknete si, že po cvičení jste daleko unavenější. Ale jako cvičení se vždy nemusí brát posilování nebo "uřícení" Vašeho těla. Za cvičení se totiž dá považovat i třeba protahování. Uvolníte své svaly a určitě se Vám uleví. (Yoga.... a další.)




3.Snídaně
-Dobrý start do nového dne- snidaně. Opět se to pro někoho zdá jako samozřejmost. Bohužel tomu tak není a spouta lidí už od rána nestíhá a ani se nezastaví na snídani a snídá až o několik hodin později. Je důležité tělu dát snídani přibližně do 30 minut od doby, kdy jste vstaly. A navíc ke snídani si můžete dovolit i ty největši kalorické bomby, které Vám už večer tělo nepovoluje. Tak proč se o snídani dobrovolně oošizovat? :-)


4.Kofein
-Toto je hodně diskutabilní téma. Osobně si myslím, že dopování organismu kofeinem není uplně zdravé. Ale
zase je to jeden z nejspolehlivějších "energiťáků".  Ale i přes to by na něm lidé neměli být závislí. Podle mě je vhodná maximálně jedna káva denně. Ale zajímavé je, že kofein jako takový má i spoustu kladů, ale o tom snad někdy příště.

-Ke kofeinu se také vážou sladké nápoje, především Coca-cola, Kofola, energické nápoje... A o tom snad ani nemusím psát, že je to největší "prasárna", kterou si můžete dát na dobití energie.
TIP: Nemáte energii a saháte po přeslazených nápojích? Vyhněte se "éčkům" a ulomte si dvě kostičky čokolády.

5.Filmy
-Jen si to přiznejte. I vy potřebuje někdy "válecí" den. Při válení a odpočívání Vám mohou dělat společnost i filmy.
TIP: Já mám třeba často i filmy puštěny jenom na pozadí, kdy se mi po určité (mnou nastavené) době vypne počítač a já už mezitím dávno spím. Nastavení ohledně automatického vypínání počítače- program JetAudio.
TIPY NA FILMY: Je to i můj život, Šéfové na zabití, Trable v ráji, Co ty jsi za číslo, Stážisti, Nechápu jak to dokáže, Šéfe jsem v tom....

6.Rodina, blízcí přátelé

-Nevím, jak to máte Vy, ale mě nejvíc dobíjí baterky právě moji přátelé a rodina. Už jen to, když se mě snaží za každou cenu rozveselit a dělají ze sebe blázny. Ostatně to nemusí být jediná aktivita, kterou se naplňujete energií a pozitivní náladou.
-Můžete spolu sportovat, chodit plavat, zafandit svému oblíbenému týmu, navštívit kino. Aktivit je nezpočet, ale důležité je, že bude trávit čas s někým blízkým! :-)


7. Spánek
- Asi to nejdůležitější a až na konci. Modelkám se říká, že by měli spát 9-10 hodin do krásy. Ale obyčejní lidé od toho nejsou až tak daleko, protože  doporučený průměrný spánek je cca 9-10 hodin denně od puberty a postupem věku se to pomalinku zkracuje. Ano teenageři jsou ti nejvíce aktivní lidé, plní energie. Je to fajn, že jsou tak živelní a povětšinou plní energie, ale za to se zase rychle unaví.
- RADY A TIPY PRO ZDRAVÝ SPÁNEK- v příštím nebo popříštím nedělním článku! :-)


Ještě jsem chtěla pro nejaké ty rejpálky říct, že jsem z ničeho nečerpala a jsou to moje tipy a zkušenosti jak já "nabírám energii".
Děkuji za návštěvu mého blogu.
     Z.


Zdroje obrázků:
http://www.fatima-ostrava.cz/images/stretching_woman_yoga.jpg
http://www.fitness.com.hr/images/clanci/kofein.jpg
http://www.kamoska.cz/obrazky/pratelstvi.jpg

Žádné komentáře:

Okomentovat